Linnea gästbloggar


Hejsan alla Lovisas läsare!
Jag fick en fråga om att gästblogga hos henne och det kan man ju inte tacka nej till.
Superkul att få gästblogga på en annans blogg :D

Jag heter Linnea och är 14 år. Jag driver en egen blogg som heter
http://ungponnyn.blogg.se/ med över 100 läsare.
På min blogg kan du följa mig och mitt hästliv. Du kan även följa mitt "vanliga liv" utanför stallet.
Jag berättar om mina tävlingar, tävlingsresultat och massa annat skojjs.
Jag slänger också upp en del bilder på massa olika saker.

Men utöver min blogg så rider jag en 6 årig C-ponny vid namn Zonette.
Det är min foderponny som jag själv har ridit in.
Zonette ägs av mina kusiner. När hon var 4 år fick jag en fråga av dom, och då undrade dom om jag ville rida in Zonette.
Så i 2½ år nu har jag ridit denna fantastiska ponny.
Zonette är en korsningsponny. Fux och 137cm i mkh. Vi har idag tävlat upp till regional LB med vinster och placeringar. Hon är inte det minsta tittig av sig eller stannar. Hon hoppar med en otrolig spänst ellerh ur man nu säger. Zonette är lite mera den "grovare" modellen, så alla mina ridlärare har sagt; Han den ponnyn hoppa? Men när ridpasset är klart säger dom alltid : Oj den kunde ju hoppa :o. Så har alla mina ridlärare sagt! Lite roligt faktiskt att få höra det liksom. Zonette har fått mycket beröm av andra folk som jag inte ens känner. Många har sagt på tävlingar: Gud vad duktig ponny eller gud vad fräck färg den ponnyn har på manen och svansen.
Jättekul att man få höra det av andra.

Men iallafall så har Zonette ett okomplicerat temperament.
Hon har ALLTID öronen slickad bakåt när hon hoppar och så fort man blåser på henne i ansiktet så blir hon mega sur och grinig.
Men det är liksom henne sett. Inget man kan ändra på.

Lite fakta om mig då.
Jag har ridit sedan jag var 6 år.
Då började jag rida lite hos mina kusiner på deras B-ponny. Sedan när jag var 7år började på ridskola.
Rider än idag på Tanums Ridskola. Idag rider jag på onsdagar i en hoppgrupp.
Tycker det är jättekul och det gör även Zonette.
Jag började tävla våren 2008. Men startade två clear rounder år 2007 på klubben.
Under dessa snart 3 åren som jag har tävlat har jag hoppat allt från Clear Round 50cm till LA på regional nivå.
Jag har ridit och tävlat hur mycket ponnys som helst vilket jag tycker är jättebra.
Det är nyttigt att rida olika ponnys för man lär sig så himla mycket på andra hästar också.

Jag har inte så mycket att säga mera.
Eller jo jag har ganska mycket men jag gör det inte så långt då det blir jobbigt för alla att läsa osv.
Men om ni vill ställa en fråga eller så, så är det bara att skriva till min
blogg http://ungponnyn.blogg.se/.
Ha det så gött :)
Linnea

Jag och Zonette, Divsion | 2010




Linnea & Simon, Division | 2010

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0